Belangrijke mededeling m.b.t. de zadenlijst

Ik wil graag iets melden m.b.t. de zaden die mensen bestelden of bestellen.

Allereerst iedereen die zaden heeft besteld heel hartelijk dank daarvoor!! Het was en is op z’n zachtst gezegd nogal overweldigend 🙂 .

Gisteren kreeg ik voor het eerst de melding dat iemand gegevens van iemand anders zag tijdens het bestelproces. Dat is heel vervelend. Aangezien ik er zelf geen verstand van heb heb ik die melding doorgestuurd naar Augus (die de winkel ook voor me heeft gemaakt).

Vanmorgen kreeg ik nog 2 van die meldingen. Augus zegt dat het iets met het ‘caching’ te maken heeft, en hij is er druk mee bezig. In ieder geval hartelijk dank voor de meldingen!

Het probleem is dat het bij een enkele bestelling zou kunnen dat een bestelling niet helemaal klopt en er iets op het bestelformulier staat wat er niet hoorde te staan (bijvoorbeeld een soort die je niet wilde bestellen maar het kan ook een verkeerde postcode of iets dergelijks zijn).

Vandaar bij deze de oproep aan iedereen die zaden heeft besteld om even goed te kijken of je bestelformulier helemaal klopt, zowel in wat je hebt besteld als in je gegevens. 

Mocht je formulier niet helemaal kloppen, mail me dan vooral (mijn mailadres is [email protected] ). Als er iets niet klopt in je bestelformulier vermeld in je mail dan vooral ook even het bestelnummer, dan kan ik het wat makkelijker vinden en kan ik sneller voor een oplossing zorgen.

Ik vind het heel vervelend dat er misschien bij één of enkele mensen iets mis is gegaan!! Ik hoop van harte van niet, de kans is volgens Augus heel klein (maar dus niet nihil).

In ieder geval heb ik besloten om de zadenlijst voor nu even te sluiten. Omdat er dus dingen niet goed gaan, maar ook om de mensen die een fout in hun bestelling hebben goed te kunnen helpen, om te zorgen dat straks niet plotseling zaden zijn uitverkocht terwijl er mensen zijn die ze al hadden besteld en betaald, etc.. Eerst moeten de problemen worden opgelost en moet ik zeker weten dat iedereen die zaden had besteld ook de juiste zaden ontvangen op het juiste adres,

Nogmaals, ik vind het heel vervelend maar zoals het nu gaat kan ik er niet mee doorgaan. Ik ga nu bestellingen in orde maken en versturen, en eventuele fouten in bestellingen samen met de mensen die bestelden oplossen. Dat lijkt me het beste; Augus is bezig het probleem op te lossen en ik zorg dat in de komende dagen alvast zoveel mogelijk mensen hun envelop krijgen. Ik doe het liever goed dan snel of makkelijk.

Had je nog zaden willen bestellen; zodra alle problemen zijn opgelost en ik weer een beetje ‘bij’ ben ga ik opnieuw kijken wat ik nog aan zaden heb en het winkeltje openen. Of dat 2 of 6 dagen duurt durf ik nu nog niet te zeggen.

Maar kijk af en toe even op deze pagina: Zadenlijst – nieuws . Daar kan ik bijzonderheden melden zonder dat mensen die helemaal geen interesse in de zadenlijst hebben daarmee telkens worden geconfronteerd. Ik kom deze dagen door alle drukte niet buiten, laat staan dat ik tijd heb om naar de volkstuin te gaan. Maar ik hoop komend weekend eens lekker op de tuin uit te gaan waaien en daar beloof ik dan komend weekend wat over te schrijven.

 

27 gedachten over “Belangrijke mededeling m.b.t. de zadenlijst”

  1. Heb precies 1 zakje kunnen bestellen van wat ik wilde. Maar daar ben ik dan ook heel blij mee. Doe rustig aan hoor. Als ik ze voor maart maar heb. Hier nog Rebel Yell zaden te over trouwens.

  2. Hoi, Diana en Ruud,
    Heel erg leuk en praktisch je/jullie zaden-winkeltje. Minder charmant dan in vorige jaren, maar aanzienlijk professioneler en praktisch. En toch nog met de Diana“Touch”. Wij kregen netjes een melding dat een 3e zakje boomspinazie bestellen niet mogelijk was omdat voorraad niet toereikend was….sterk punt.
    Misschien is het mogelijk diegene die betaald hebben, ik bedoel waarvan het bedrag op jullie rekening staat een “uw betaling is ontvangen” email oid te zenden.
    Al met al een sterke verbetering, die ook jullie waarschijnlijk enige tijdwinst brengt.

    Liz & Co

    1. Hallo Liz & Co,
      Ja, het is helaas wel minder minder persoonlijk, dat is het nadeel. De grote voordelen zijn dat het heel veel minder hectisch is, ik geen mails hoef te versturen, geen mensen meer teleur hoef te stellen dat er soorten ondertussen zijn uitverkocht (want ze staan door de teller vanzelf op uitverkocht). Ik heb het nu gewoon heel erg druk maar daar hoor je me niet over klagen 🙂 .
      Het kost wel wat tijd om mensen een bevestiging van betaling te versturen (dat gaat automatisch maar ik moet die bestellingen opzoeken en aanvinken dan gaat er een automatische mail weg). Tot nu toe gebruikte ik alleen de optie om een mail te sturen wanneer een envelop hier in orde is gemaakt en op de post kan. Maar het is wellicht wel zo handig, ga ik zo gelijk aan beginnen, bedankt voor de tip!
      groetjes,
      Diana

  3. Oh, wat een leuke verrassing! Toen ik net thuis kwam lag er een envelop in de gang. En ja hoor, ik heb de bestelde zaden nu al binnen. In één woord geweldig Diana en Ruud! Heel veel dank voor de weer keurig verpakte en gelabelde zaden en voor de super snelle levering!
    Een tip nog Diana; het is nu nog prachtig weer om te tuinieren. Probeer daar nog van te genieten joh. Misschien heb ik makkelijk praten omdat mijn bestelling al binnen is maar ik weet zeker dat niemand het een probleem vind als het nog een week of langer duurt. We zijn allemaal al zo blij met jullie inzet!

  4. Helemaal eens met Ineke.ik ben erg blij dat ik kon bestellen, maar de zakjes gaan echt niet voor 2019 gebruikt worden, dus ga vooral deze week met heerlijk weer nog effe naar buiten en laat ons toch vooral een poosje wachten op de zaadjes! Moet kunnen, je biedt al zoveel service voor weinig geld………

  5. Hoi Diana,

    Wat jammer dat er een fout is geslopen in het bestelproces, hopelijk kunnen jullie het snel oplossen.
    Even een vraag. vorige week heb ik een reactie geplaats, maar had geen tijd nog om te kijken en heb het antwoord niet gezien. Nu zie ik dat ik die reactie’s niet meer kan zien van de vorige blogs, klopt dat?

  6. Moi Diana &Ruud en tuinliefhebbers,

    Geweldig in één woord!
    Prachtige duidelijke tuin site, gemakkelijk werkende zadenlijst met goede service!
    Na besteld te hebben kreeg ik een mail :” bedankt voor uw bestelling “.
    Toen ik betaald had kreeg ik één of twee dagen later een mail :” bedankt voor uw betaling “.
    Dit alles iedere keer vergezeld met het lijstje wat ik besteld had!
    Alles geweldig geregeld, en dat voor een hobby tuinder!!??( doe het maar es na)
    Ik ben het zéér zeker met iedereen eens die zeggen dat de zaden best wat later binnen mogen komen.
    Maak er maar een klusje van voor koude of regenachtige dagen!
    Als ze er maar zijn als ze gebruikt moeten worden. ( nou dat komt bij jou wel goed)

    Hartelijk bedankt, en voor iedereen veel plezier met het maken van nieuwe tuinplannen met behulp van Diana & Ruud

  7. Ik had inderdaad ook dat de bestelling niet goed ging. Telkens als ik wilde afrekenen stond er veel meer zaden in het winkelmandje. Na 6 x keer de winkelmand opnieuw in te delen door weer toe te voegen en te verwijderen is het mij gelukt om de juiste zaden te bestellen. (En het klopt ook, en ik ben blij met de bestelling) maar ook met het afrekenen stonden de adresgegevens van iemand anders er in. Ik dacht eerst dat dit een voorbeeld was maar volgens mij was niet zo. Al met al hoop ik dat het goed komt

    Groetjes,

    Anny

    1. Hallo Anny,
      Ik had het op het moment dat je je bericht schreef te druk met alle bestellingen maar ik heb je bericht wel gelijk doorgestuurd aan Augus.
      Het probleem lijkt vooralsnog verholpen/gerepareerd.
      groetjes,
      Diana

  8. Hallo Diana,

    Ik heb gisterenavond ook de gevens van een andere klant gezien. ik heb de bestelling maar afgebroken. Ik had vandaag opnieuw willen proberen maar ik wacht wel. Misschien is het handig dat je een dag van te voren meldt wanneer je weer kunt bestellen.

    Groeten,
    Hans

  9. Hallo Diana,
    Heb net het mailtje gelezen dat je mijn bestelling en betaling hebt ontvangen.
    Wacht rustig af. En ook van mijn kant vindt ik het vervelend voor jullie dat er dan nog wat problemen voordoen, hopende dat deze snel opgelost worden.

    Groetjes,

    Anneke

  10. Hallo allemaal! Ik heb een vraagje, ms weet iemand die hier komt raad… We zijn onze moestuin winterklaar aan t maken. Daarbij hoort ook t opruimen van t ‘zeil’ van de tunnel. Helaas zit daar een scheur in en wat is t beste materiaal om te repareren? De scheur is 10 cm.. We dachten aan beide zijden duktape te plakken… Hopelijk kunnen we dan nog een poosje vooruit ermee! War denken jullie? Alvast bedankt voor t meedenken! Groet Milly

  11. De zadenlijst zou iets leuks moeten zijn. Ik weet dat het in ieder geval voor alle kopers leuk is. Jammer dat het voor jullie zelf minder leuk is. Als oplossing zou ik voorstellen om vanaf het begin een verzendtermijn in te stellen en dat overal heel duidelijk te vermelden. En dan denk ik aan een maand!!! Overal, dus bij bestelling, bij betaling, in de nieuwsbrief enz. echt overal vermelden dat er een verzendtermijn is van een maand die ingaat na betaling is ontvangen. Mensen die dat te lang vinden, bestellen elders en de meeste mensen hebben er geen enkel probleem mee en zijn op de hoogte. Als het jou dan lukt om het eerder te versturen, dan zijn mensen alleen maar blij. als het niet lukt, geen probleem, iedereen weet er van.
    Ik denk echter dat het probleem ook bij jou zelf ligt ;). Jij wil volgens mij graag zo snel mogelijk alles af hebben en niks laten liggen. Bedoel ik niet als een verwijt ofzo, maar je jaagt jezelf meer op dan je kopers nodig vinden als ik alle reacties hier zo lees. In 1 van de eerdere bloggen meldde je dat je dit jaar maar 2 keer per week naar het postkantoor gaat. Hoe gaat het daarmee? Ik zou zeggen neem vandaag pauze en ga lekker naar de tuin. Ik weet natuurlijk niet helemaal hoe het weer bij jullie is, maar hier in Groningen is het heerlijk. Geniet er van!

    1. Helemaal mee eens!
      Bij Velt kan je tot 15 december en bij mijn volkstuinvereniging tot half januari bestellen. Deze zaden komen ergens in februari binnen. Bij een verzendtermijn van een maand betekend dat je de zaden al half december in de bus hebt. Nog steeds te vroeg om te zaaien en veel vroeger dan andere verenigingen.
      Diana, geniet voorlopig maar eerst eens van de belangstelling en het mooie weer. De zaden komen wel tijdens regenachtige dagen.

  12. Ik heb mijn mooie zaadjes gekregen!
    En ik denk ook :
    Als je zo gek bent om dit nog vaker te doen,
    doe een levertijd van een maand inderdaad,
    En vraag wat meer geld, koop daarvan bv bubbeltjes- of kartonnen enveloppen (scheelt een hoop tijd met inpakken) en dan kun je daarvan ook augus deels betalen.

  13. Ik kreeg mijn zaden perfect, snel en correct binnen. Complimenten!! Het zijn vast gewoon wat opstartfoutjes, als je die hersteld hebt, kun je hopelijk, ieder jaar nog wat zaden verkopen. Ik ben er steeds er blij mee!!! Het inpakken lijkt me nu inderdaad veel werk, als ik iets meer zou moeten betalen voor een bubbelenvelop vind ik dat niet erg. Je zaden zijn toch belachelijk goedkoop.

  14. Als ik het goed gelezen heb, is de lijst nu gesloten tot nader tijdstip.
    Ik had nog net een bestelling gedaan, maar daarna niet meer de tijd gehad om de gekochte zaden uit die lijst te kopiëren. Nu lees ik dat je van plan bent die lijst voor het plaatsen op te schonen omdat er veel uitverkocht is.
    Ik zou het waarderen als ik een paar dagen respijt krijg om alsnog de gegevens uit die zadenlijst te kopiëren, want zoals je zelf schreef Diana, is het uitpluizen in je prachtige website veel omslachtiger.
    Ben ik de enige en het die pechvogel die net voor sluiten bestellijst nog bestellen maar niet meer kopiëren kon of herkennen meerdere kopers zich hierin?

    1. Hallo Brigitte,
      Dankjewel voor je reactie en tip!!
      Ik ga aanstaande woensdagochtend de lijst weer openen. En omdat ik de winkel zo plotseling afsloot zal ik zeker alle soorten, wel of niet uitverkocht, weer terug zetten, zodat je de informatie kunt kopiëren.
      Na volgend weekend ga ik hopelijk beginnen met het plaatsen van alle soorten in de databases van tomaten, paprika’s, pepers, aubergines en eenjarigen (en daar ben ik dan nog wel een week mee bezig). Als ik alle soorten in de databases heb gezet ga ik de uitverkochte soorten uit de zadenlijst halen. Maar dat is dus ongeveer over 2 weken. Daarna kun je alle soorten van alle jaren altijd terug vinden in de databases via deze link: https://www.mooiemoestuin.nl/database/ (ook handig voor zaden die je in andere jaren of elders hebt gekocht want er staan bijvoorbeeld alleen al meer dan 350 tomatenrassen in).

      groetjes,
      Diana

  15. Beste Diana,
    ik reageer voor het eerst nadat ik de hele zomer je Blogs gelezen heb.Ik vind het heel leuk hoe jij over betrekkelijk gewone dingen zomooi leesbaar kunt schrijven.ikheb zelf al meer dan 30 jaar een grote moestuin achter ons huis waar mijn vrouw en ik ontzettend veel plezier aan beleven. Ik herken ook de verschillen van mening zoals die met Ruud hebt. (Mijn vroeg wil altijd alles opruimen, ik hou van rommelhoekjes met planken, stokken, potten etc etc)
    Ik heb deze zomer jullie idee van verplaatsbare bakken ook overgenomen en je slabak ,maar daar kwam niet veel van terecht.Ik experimenteer graag ,vooral met ‘Hoe krijg ik gezonde prei ‘ uiteindelijk moesten de vitrages van Ikea uitkomst geven maar dat was ook niet waterdicht.Ik denk dat ik nog veel van je kan leren.
    Wegaaneven een wat rustiger tijd tegemoet. Wat ik tegenwoordig doe is:stekken heb een heleboel Oleander stekken.
    enfin,ik ga zeker wat zaden bestellen.
    Hartelijkegroet, Cor Gravestein.Ouderkerk a d Amstelveen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.